Vraag en Antwoord

 

 Bestellen

 

 Betalen

 

 Bezorgen

 

 Retourneren

 

 Garanties

 

 Klachtenafhandeling

  • U heeft een vraag, een tip, of een klacht?
  • Jullie zijn aangesloten bij stichting webshop keurmerk wat houd dat in?


  • Bestellen

    Hoe plaats ik een bestelling?

    Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door op de "winkelwagen button" te klikken. Klik vervolgens op "bestelling afronden" om te gaan betalen. Vul je gegevens in en doorloop de stappen. Pas als je op de knop "Bestelling bevestigen" drukt is je bestelling definitief.

    Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? (cadeau tip)

    Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kun je tijdens het invoeren van je persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. Wanneer je gekozen hebt voor een ander afleveradres wordt er een factuur meegestuurd naar het afleveradres. Hier staat de prijs op vermeld. De factuur zal ook naar het opgegeven e-mailadres worden gestuurd.

    Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

    Dit is niet mogelijk. Je bestelling kan alleen naar je worden toeverzonden.

    Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

    Je ontvangt direct een orderbevestiging. Indien je de order direct betaald ontvang je ook direct de factuur. Wanneer je de factuur voor 14:00 ontvangen heb je de bestelling binnen 48 uur in huis.

    Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

    Wanneer je de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice.


    Kan ik een product bestellen dat niet (meer) op jullie website staat?

    Wanneer je iets wilt bestellen wat niet (meer) op onze website vermeld staat adviseren wij je contact op te nemen met deklantenservice.



    Betalen

     

    Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

    iDEAL: Veilig betalen via internet bankieren van je eigen bank. (voor Nederlandse klanten)
     

    Mister Cash/Bancontact: Veilig betalen via internet bankieren van je eigen bank (voor Belgische klanten)
     

    Bankoverschrijving: Bij het selecteren van deze optie bij het afrekenen, worden onze bank gegevens getoond.
     

    Paypal: Veilig betalen met je eigen Paypal Acount
     

    Creditkaart: Veilig betalen met je visa of master card, dit loopt via Paypal je hebt hier geen account voor nodig.

    De Betalingen lopen allemaal via onze betalingsprovider Sisow, hier door is een snelle en Veilige betaling gegarandeerd.

       iDeal Paypal Bankoverschrijving 

    Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?

    Bestellingen betaald via iDeal, Mistercash, Paypal en Creditkaart  worden direct geleverd. Voor 14.00 besteld, binnen 48 uur  in huis.

    Bestellingen betaald via overschrijving  worden geleverd nadat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

    Een betaling via overschrijving is meestal 2 werkdagen onderweg. 


    Hoe werkt betalen middels bankoverschrijving?

    Je kiest in het bestelproces voor "bankoverschrijving", in het scherm zie je alle betaalspecificaties, deze ontvang je na bevestigen ook in de email. Je kunt nu in alle rust de betaling overboeken. Let er op dat je bij het overboeken gebruik maakt van deze gegevens zodat wij deze kunnen koppelen aan je bestelling!

     

     

    Bezorgen

     

    Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

    Bestellingen boven de  € 100 worden GRATIS verzonden binnen Belgie en Nederland zit u bestelling daaronder dan 
    brengen wij  € 8,95 bezorgkosten in rekening voor verzending  naar Belgie, Nederland, Frankrijk en Duitsland.

    Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

    Heb je voor 14:00 uur je bestelling geplaatst en betaald, dan zal Bpost/DPD de bestelling binnen 48 uur  bij je thuis afleveren.

    Heb je gekozen voor betaling via overschrijving, dan wordt je bestelling aan Bpost/DPD aangeboden als de betaling binnen is. Meestal duurt dit  2 werkdagen. Ofwel stuur je een betalingsbewijs (kopie of printscreen) van de overschrijving door zodat de bestelling onmiddelijk kan worden opgestuurd.

    Hoe zie ik of een product op voorraad is?

    U kan nagaan of het product op voorraad is, door op de productpagina bovenaan te kijken bij beschikbaarheid.

    Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?

    Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan je kunnen verzenden. Wil je een product liever eerder ontvangen, plaats dan twee afzonderlijke bestellingen.

    Wie levert mijn bestelling?

    Alle leveringen vinden plaats met Bpost en DPD. Zij bezorgen je bestelling overdag op het door je aangegeven afleveradres. Bpost en DPD bezorgen op maandag t/m vrijdag.

    Wat gebeurd er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

    Mocht je niet thuis zijn op het moment van aflevering dan komt Bpost/DPD nog een keer bij je langs. Ben je dan ook niet thuis, dan ontvang je een bericht van Bpost/DPD en kun je het pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde Bpost/DPD afhaalpunt met u bericht.

    Kan ik een bezorgafspraak maken?

    Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van Bpost en DPD.



    Retourneren

     

    Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Ja, je kan je aankoop binnen 14 werkdagen na ontvangst aan ons retour sturen. In deze periode kun je de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking terugsturen. Neem voor het retourneren eerst schriftelijk contact op met onze klantenservice.

    Je dient de verkregen factuur mee te sturen met je retour. De factuur heb je ontvangen per e-mail en is ook met de bestelling meegezonden.

    Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?

    Tenzij anders overeengekomen (bijvoorbeeld bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (zgn. retourkosten) voor je eigen rekening.

    Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

    Je hebt het recht je bestelling binnen14 dagen te retourneren (ongebruikt en onbeschadigd). Het recht op restitutie vervalt na 14 dagen, waarna de wettelijke garantieperiode in werking treedt.

    Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

    Wanneer je een product retour stuurt wordt deze binnen 14 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. Om je retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat je de aangegeven procedure volgt en de factuur mee verzend.

    Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

    Neem onmiddelijk contact op met de klantenservice dan proberen wij je verder te helpen.



    Garanties

     

    Hoe lang is de garantieperiode?

    De wettelijke garantieperiode bij de Rc Modellen loopt vanaf het moment van levering. Neem contact op met de klantenservice via info@nitrotek.nl voor meer informatie hierover. (vermeld tijdens het contact dat je bij RcWebshop.be gekocht hebt)

    3 belangrijke punten die niet onder garantie vallen:

    - ongeluk
    - tandwielen/gears
    - pullstarts (onderdelen waar de klant zelf aan trekt of aan zit)

     

     

    Klachtenafhandeling

     

    Ik heb een vraag, tip of klacht, wat moet ik doen?

    Procedure:

    Indien je niet tevreden bent over onze producten of diensten, Neem dan binnen redelijke termijn contact op met de klantenservice.

    Onder vermelding van:
    - klantnummer
    - naam
    - adres
    - woonplaats.

    Afhandeling:

    Rcwebshop zal je binnen 24 uur een bevestiging email sturen, en je  klacht binnen 14 dagen na ontvangst afhandelen. Indien de klacht niet binnen deze periode opgelost kan worden, wordt je hiervan op de hoogte gebracht, met een indicatie van de vertragingsduur.